Home Food trips De prin Delta Dunării

De prin Delta Dunării

5 min read
100

Delta Dunarii era pe lista locurilor de vizitat de ceva vreme.  Despre drumul pana acolo, trafic sau soferi, sosele proaste, lucrari fara cap, nu are rost sa scriu acum. Nu sunt esentiale, enervante da, dar trebuie trecut peste ele si prin ele ca sa ajungi in Delta. Este un target care merita aceasta bataie de cap.

Acolo am fost in Sf. Gheorghe, am ajuns cu bacul din Mahmudia, in 3 ore, care au trecut relativ repede mai ales din cauza entuziasmului care ne incerca pe toti.

Sf. Gheorghe e genul de loc unde ai impresia ca timpul a stat in loc. Toata agitatia si nebunia din orasele noastre prafuite si pline de istericale, isi pierde sensul acolo. Incercam să imi aduc aminte de ce ma stresez cu toate cele de obicei, dar nu am reusit 🙂 , eram prea chill si “departe de lumea dezlantuita”.

Dar inainte sa trec mancarea in revista, sa lamuresc cateva lucruri legate de mersul in Delta Dunarii:

Cazarea: cam toata lumea inchiriaza acolo, se gasesc camere la localnici sau sunt 2 campinguri in zona, Blue Dolphin sau Green Village;
Mancarea: se gaseste din plin, mare parte a felurilor de mancare sunt pe baza de peste dar la cateva restaurante exista si alte optiuni. Iarasi preturile variaza si sunt pentru toate buzunarele;
Tantarii: nu au fost deloc asa de fiorosi, au 2 ore seara cand sunt mai insistenti, dar in rest se poate trai cu ei. In TM imi fac mai multe probleme;
Banii: este bine sa aveti un buget serios cand mergeti in Delta, preturile sunt putin mai exagerate la supermarket,  plus ca mai sunt excursii cu barca prin zonele salbatice ale Deltei, si “trocariciul”, toate se aduna.

Acum mancarea…

Am urmat fara sa vreau sau sa am vreun plan dinainte o dieta pe baza de peste, in cele 6 zile acolo. Printre pestii pe care i-am mancat se numara: hamsii, stavrid, stiuca, crap, somn, caras si magnificul salau.

Am mai descoperit o locatie interesanta, Cherhanaua Veche se cheama, un restaurant unde se pregatea pestele ce nu era vandut de pescari dimineata. Mai proaspat de atat nu se poate. Aici am descoperit cele mai bune icre de crap, cu ceapă rosie si un pahar de rose langa. Aceasta a fost cina mea pentru vreo doua seri 🙂 .

Sa nu uit painea proaspata in fiecare zi de la brutaria locala. Pe langa mancarea de la cazare si de la Cherhana, se mai poate manca in cele doua campinguri, au fiecare restaurant sau la Restaurant la Delta Marina. Am gasit chiar si un mic magazinut cu produse 100% bio, de unde ne-am aprovizonat cu pastrama uscata de mistret, cu branza de burduf, si cu cel mai bun iaurt ever.

Ca sa insumez aceasta experienta: Mergeti in Delta Dunarii, pentru liniste, pentru mancare, pentru plajele pustii si mergeti acum, pana nu ajunge sa fie comercializata ca toate celelalte locuri spectaculoase din tara noastra.

Mai jos cateva din “pranzurile” noastre magnifice:
*Salau prajit cu orez taranesc; *Plachie de crap cu mamaliguta; *Chiftelute de peste cu pireu; *Stiuca prajita cu mamaliguta.

Summary
0 %
User Rating 0 Be the first one !
  • Prajitura cu piersici

RO Aceasta este una din cele mai simple retete de prajituri de care am auzit. Ingredientel…
  • Rigatoni in sos cu ton

RO Reteta aceasta de paste am luat-o dintr-o carte de-a lui Jamie Oliver. Este destul de s…
  • Salata cu capsuni si gorgonzola

RO Aceasta salata este o combinatie mai aparte de ingrediente, este light, ingredientele s…
Load More Related Articles
  • Taitei thai cu pui, broccoli si susan

RO In sfarsit a trecut canicula, cel putin pentru 3-4 zile, si am profitat de acest respir…
  • Flatliners 2017 vs 1990

Anul acesta ma bucur de doua remake-uri ale unor filme clasice ale genului horror, It si F…
  • De prin Garana

Garana fara Jazz, pentru mine, este mult mai faina. Am mers de multe ori, primavara, toamn…
Load More By DianaSa

• De prin Amsterdam

Despre Amsterdam cred ca stie toata lumea. Nu mai e nici un secret legat de modul ” …
  • Prin Florenţa

Am inceput anul 2016 cu o excursie in Italia, mai precis la Florenta. Primul trip in Itali…